dinsdag 15 april 2014

werken op aluminiumfolie

Ik experimenteer graag met allerlei mogelijkheden voor achtergronden. Zo heb ik gisteren een collage gemaakt op aluminiumfolie.
Men neme een grote reep chocolade en haalt daar het aluminiumolie af (de reep kun je dan opeten onder het werken ;-)
Het folie heb ik op een schildersdoekje geplakt en daarop ben ik eerst met alcoholinkt aan de slag gegaan. Verschillende kleuren erop druppelen en met een schuimrubber sponsje (je hebt er speciale apparaatjes voor, maar die heb ik niet) deppen. Toen de inkt droog was heb ik met een stencil en mintgroen acrylverf krullen op de achtergrond gemaakt.Vervolgens de zijkanten van het doekje rondom groen geverfd en met (weer) een stukje schuimrubber dun acrylverf over het geheel gesponst.

Het stuk in het midden is een proefje dat ik ooit maakte van een showtas en en stukje speelfoam.
Ik heb nog een groter stuk speelfoam met de heatgun verhit en er een stempel ingedrukt en met metallic verf geverfd en daarop het proefje vastgenaaid. De kraal die op het proefje zit is ook van een showtas gemaakt.

Geen opmerkingen: