maandag 11 mei 2020

VIRTUELE INSPIRATIE 8 VOOR DE JAARCURSUS ART JOURNAL OP TEXTIEL









Deze keer wil ik jullie inspireren om vakjes te maken op de pagina's waar je b.v. dingen in kunt doen die niet vast te naaien zijn. Of die je niet wilt beschadigen door erdoorheen te naaien, zoals foto's.
Er zijn heel veel manieren om vakjes te maken waar iets in kan. Op bijgaande foto's zie je er een aantal.

Ik heb b.v. een vel plastic in kleine stukje geknipt en die op een pagina genaaid. In dit geval aan alle vier de kanten dichtgenaaid zodat de inhoud er niet uit valt.
Op de bovenste foto zie je rechtsonder zo'n vakje met een koperen blaadje erin.

De volgende foto is niet erg duidelijk, maar ook daar zijn drie van die vakjes gemaakt. Op de foto's eronder zie je detailfoto's met de inhoud. Een veertje, een paar pailletten en een hart van schelp.

Op de volgende 2 foto's is van stof een simpel lapje genaaid dat aan drie kanten dicht is zodat je er iets in kunt steken. Dat kan van alles zijn. een of meerdere foto's, mooie plaatjes Of zoals hier een kartonnen bladvorm met een tekst er op gestempeld en een label.

Daar weer onder heb ik over de hele hoogte van de pagina een strook genaaid die naar het midden toe open is. Het hart met het vrouwenhoofd schuift daar in.

Dan een spijkerbroekzak op een pagina genaaid. Met daarin een paar labels die met engelen bestempeld zijn.

En als laatste Een hele rij vakjes onder elkaar. Je begint boven aan de pagina met een lapje aan drie kanten vast te stikken. Daaronder een lapje van dezelfde breedte iets lager vast stikken enz.
Hier kunnen kleine dingen in gedaan worden. B.v. van die mooie kaarten ter grootte van een speelkaart  die zo populair zijn. Op de foto zitten er figuurtjes van klei en foam in.

Ik hoop dat ik jullie de afgelopen weken heb kunnen inspireren tot het maken van mooie pagina's en dat jullie genoeg inspiratie hebben tot de lessen weer kunnen beginnen.
Ik kan me voorstellen dat jullie door het mooie weer de afgelopen tijd  niet veel achter de naaimachine hebben gezeten, maar al deze informatie blijft gewoon op de blog staan zodat je het op een regenachtige dag altijd op kunt zoeken.
Blijf gezond en toch een fijne zomer.


Geen opmerkingen: